Stilul de viaţă poate influenţa riscul de cancer mamar

Breast cancer awareness ribbon Stilul de viaţă este un factor major în declanşarea cancerului mamar: un procent de 40% din cazurile de boală ar putea fi evitate prin adoptarea unui stil de viaţă diferit. Aceasta este concluzia celui mai mare studiu pe subiect, realizat în parteneriat de American Institute for Cancer Research şi World Cancer Research Fund.

Deşi factorul genetic are un rol extrem de important, la rândul său stilul de viaţă trebuie cosiderat un factor decisiv în reducerea riscului de cancer mamar. Modul în care trăim poate reduce substanţial riscul de îmbolnăvire în cazul aceste boli extrem de grave. Concluziile cercetării arată că sunt câteva elemente de care trebuie ţinut cont.

Studiul în cauză subliniază faptul că greutatea este unul dintre principalii factori de risc, în special în cazul femeilor aflate peste 50 de ani (după menopauză). De asemenea, mişcarea ocupă un loc important – cel puţin 30 de minute de activitate fizică zilnic pot reduce riscul de cancer mamar cu 25%.

Pentru reducerea riscului de cancer mamar se recomandă consumul moderat de băuturi alcoolice, iar mamelor să ia în calcul alăptarea (există numeroase dovezi că alăptarea exclusivă până la şase luni reduce riscul de cancer mamar) şi, în general, o alimentaţie sănătoasă – o dietă echilibrată, în care să se regăsească în special plante.

Puteţi citi informaţii suplimentare despre acest studiu aici.

Popularity: 2% [?]

Leave a Reply

You can use these XHTML tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <blockquote cite=""> <code> <em> <strong>

Additional comments powered by BackType